Citytrip Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Manon - WaarBenJij.nu Citytrip Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Manon - WaarBenJij.nu

Citytrip Kopenhagen

Door: Manon Prins

Blijf op de hoogte en volg Manon

10 Januari 2016 | Denemarken, Kopenhagen

Altijd wilde ik al eens naar Scandinavië, maar het was er nog nooit van gekomen. Een reden hiervoor is dat er vaak gezegd wordt dat het leven in Scandinavië duur is. Ik ga dan liever twee keer op vakantie in plaats van dat ik veel geld neerleg voor een stedentrip. Maar toen vond ik een leuke aanbieding naar Kopenhagen en besloot ik samen met mijn zus om in april het vliegtuig te pakken voor 4 dagen Deense luxe.

Wij verbleven in een trendy design hotel, Fox. Elke kamer is uniek, want kent zijn eigen stijl. Bij aankomst mochten wij zelf een kamer kiezen die nog beschikbaar was. Wij hadden de pink room, waar alles met witte en roze accessoires ingericht was. Het hotel ligt dicht bij een heerlijk park, de stad en ´s ochtends staat er een heerlijk ontbijtje op je te wachten. Verse broodjes, croissants, verschillende soorten beleg en mijn liefhebber, verse yoghurt met vruchten en muesli. Een beter begin van de dag kon ik me niet wensen.

De eerste dag zijn wij direct op ontdekking gegaan in deze modestad. Als eerste wilde ik Nyhavn en de Kleine Zeemeermin zien. Al snel toen wij van het hotel door de stad liepen zagen wij leuke winkeltjes waar wij de volgende dag zeker wilde gaan shoppen. Wij konden ons inhouden en kwamen al snel bij Nyhavn aan. Prachtig gekleurde huizen omringd met leuke terrasjes. Het was zonnig weer dus de terrasjes zaten lekker vol. Wij vervolgden onze weg naar de Kleine Zeemermin. Tijdens onze route kwamen wij het Koninklijk Paleis tegen, waar net de wissel van de wacht was. Iets wat ik altijd mooi vind om te zien, omdat het er in elke stad anders aan toe gaat. Een paar honderd meter verderop stond zij dan, de Kleine Zeemeermin. En klein was hij zeker. Het is de hoofdpersoon uit het gelijknamige sprookje van Hans Cristian Anders van 1,25m. Na wat foto´s gemaakt te hebben liepen wij terug door een schitterend park. Wij waren begin april in Kopenhagen en het was nog erg koud in de stad. Daardoor waren delen van het water nog bevroren en dit gaf een prachtig gezicht.

De tweede dag zijn wij na wat andere bezienswaardigheden bezocht te hebben lekker wezen shoppen. Kopenhagen is namelijk de perfecte stad voor shopliefhebbers. Mijn favoriete kledingmerken komen uit Scandinavië en deze vind je dan ook door de hele stad terug. In de autovrije winkelstraat Stroget, maar ook in Vestergade kun je heerlijk shoppen. De prijzen zijn te vergelijken met die in Nederland. Uiteraard heeft ook Kopenhagen ook een P.C. Hooftstraat, dus voor elke portemonnee wat wils. Na diverse nieuwe outfits gescoord te hebben besloten wij een cup cake te gaan eten bij Agnes cupcakes. Ik had gelezen dat deze cupcakes heerlijk zijn en daar stem ik helemaal mee in.

Naast dat Kopenhagen geliefd is onder de fashionista’s, is Denemarken het land van lego. Je vind in de stad dan ook een Legostore dat een bezoek zeker waard is. Als je in New York bent is het ook een must om naar de M&M store te gaan en daar kun je de Legostore mee vergelijken. Hoeveel
verschillende soorten lego je hier ziet is niet normaal. Uiteraard hangt er ook een prijskaartje aan dit speelgoed, dus besloten wij een klein souvenirtje mee te nemen. De klanten die voor ons geholpen werden dachten hier anders over. Er werd voor 5000 Deens Kroon (670) aan lego gekocht. Onbegrijpelijk voor mij, want ik zou dit liever aan nog meer kleding uitgeven, maar iedereen heeft zijn eigen hobby.

Christianshavn is vergelijkbaar met Nyhavn, maar iets kleinschaliger. Je vind hier prachtige boten, leuke winkeltjes, een oud artistiek district en leuke terrasjes bekleed met warme kleden. Wij besloten om hier even doorheen te lopen, maar je kunt dit ook per boot doen. Bij Nyhavn stap je op en de boot brengt je verder naar Cristianshavn. Op de terugweg besloten wij het huis van Hans Christian Andersen op te zoeken. Deze ligt aan de Nyhavn en toch wel bijzonder om te zien waar deze schrijver gewoond heeft. Er is nu een museum waar je een kijkje kunt nemen in zijn werk, maar wij besloten het Guiness World record museum in te gaan. Hier kom je tot zoveel leuke ontdekkingen. Onze reislustige tv ster Dennis Storm hangt hier ook. Wereldkampioen bh’s losmaken met één hand. Maar liefst 69 stuks binnen één minuut. Maar ook andere leuke weetjes, zoals hoelang de langste man van de wereld was en de zwaarste man van de wereld woog.

De laatste dag begonnen wij met een wandeling door het park. Deze lag naast het hotel gelegen en hier kon je prachtige foto’s maken van het ijs dat nog op de sloot lag. Daarna wilde wij naar Tivoli gaan, het pretpark van de stad. Wij waren alleen een week te vroeg in Kopenhagen, want het pretpark ging pas half april open. Wij besloten dus om naar Copenhagen Zoo te gaan. De stad is namelijk niet erg groot, dus aan drie dagen heb je voldoende tijd om alles te zien. De dierentuin is niet erg groot, maar leuk als je met kinderen een dagje de stad wilt ontglippen.

Al om al een prachtige stad, waar je in ontspannen sfeer kunt genieten van cultuur en fashion. Het vooroordeel dat Kopenhagen duur is, heb ik niet echt gemerkt. Je kunt het zo duur maken als jezelf wilt. In de supermarkt betaal je wel al gauw € 4,- voor een pak koekjes, maar de restaurants die wij bezocht hadden waren vergelijkbaar met de Nederlandse prijzen. Kopenhagen heeft mij wel enthousiast gemaakt over de andere Scandinavische steden. Hopelijk kan ik dan ook snel een tripje naar Noorwegen, Zweden of Finland maken.







Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Kopenhagen

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2016

Citytrip Kopenhagen
Manon

Mijn grootste hobby is reizen. Met een fulltime baan is het onhaalbaar om alle landen van de wereld te bezoeken, maar elk jaar een mooie reis maken is zeker één van de dingen waar ik alles voor doe. Naast het reizen vind ik het leuk om te fotograferen en mijn reisverhalen te delen. Hopelijk genieten jullie van mijn verhalen.

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 1304
Totaal aantal bezoekers 21159

Voorgaande reizen:

05 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Canada

04 Maart 2016 - 05 Maart 2016

Dusseldorf

19 Februari 2016 - 21 Februari 2016

Newcastle

26 September 2015 - 26 September 2015

Antwerpen

20 Augustus 2015 - 24 Augustus 2015

Rome

28 November 2013 - 07 December 2013

Kaap Verdië

31 Mei 2013 - 15 Juni 2013

China

04 April 2013 - 07 April 2013

Kopenhagen

01 December 2012 - 16 December 2012

Cuba

15 Januari 2011 - 06 Juni 2011

Barcelona

25 December 2010 - 03 Januari 2011

New York

27 Februari 2008 - 07 Maart 2008

Dominicaanse Republiek

Landen bezocht: