Must do´s in Barca - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Manon - WaarBenJij.nu Must do´s in Barca - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Manon - WaarBenJij.nu

Must do´s in Barca

Door: Manon Prins

Blijf op de hoogte en volg Manon

19 September 2015 | Spanje, Barcelona

Zelf heb ik 5 maanden in het prachtige Barcelona gewoond voor mijn stage bij een Spaanse mode ontwerpster, Martin Lamothe. Ik heb er een geweldige tijd gehad, de Spaanse taal geleerd, leuke mensen ontmoet en alle leuke plekjes van Barcelona ontdekt. Na mijn stage ben ik nog 2 keer teruggekomen en dit zal ik nog vele keren blijven doen. Barcelona heeft namelijk zoveel moois te bieden. Een heerlijk strand, mooie architectuur, heerlijk eten en vriendelijke mensen. Ik kan uren praten over deze stad, maar zal 10 tips geven waarom Barcelona mijn hart heeft gestolen.

1. Gaudi
Als je aan Barcelona denkt, denk je aan Antoni Gaudí. De Sagrada Familia is zijn bekendste ontwerp, maar hij mag ook zeker trots zijn op Parc Guëll en Casa Mila. In november 2014 was mijn laatste bezoek aan Barcelona. Toen was de binnenkant van de Sagrada Familia helemaal af en ook de buitenkant was bijna uit de steigers. Deze beroemde kerk wordt al meerdere jaren flink gerestaureerd. Als je om de kerk heen loopt zie je steeds weer een ander object wat de kerk zo bijzonder maakt.

Parc Guëll is een prachtig park waar je heerlijk een middagje kunt vertoeven. Je kunt hier de mooie werken van Gaudi bewonderen, zijn huis bezoeken en als je een klim naar boven maakt genieten van een prachtig uitzicht over de stad.

2. Huur een fiets
In veel Europese steden hoef je zowat geen gebruik te maken van het openbaar vervoer, omdat alle high lights dicht bij elkaar gelegen liggen. In Barcelona is dit niet het geval. Als je de weg weet dan vallen de afstanden wel mee, maar voor iemand die nog nooit de stad bezocht heeft is het huren van een fiets misschien een idee. Zeker als je hier voor een korte periode bent. Op veel plekken in de stad kun je een fiets huren. Zo kun je in een korte tijd veel plekken bekijken en hoef je niks te missen van deze mooie stad.

3. Mercado de La Boqueria
Naast de bekende Ramblas vind je de grootste markt van de stad, Mercado de La Boqueria. Je hebt hier een brede keus uit vis, vlees, groenten en fruit, heerlijke sapjes en nog veel meer lekkere dingen. Als je een bezoekje wilt brengen zou ik dit in de ochtend of rond het middaguur doen. Veel kraampjes zijn tussen 14 uur en 17 uur dicht vanwege de siësta. Op de markt staan verschillende tentjes waar je heerlijke tapas kunt eten, maar als je het iets betaalbaarder wilt houden dan kun je zelf ook heerlijke ingrediënten inslaan voor de lunch. Denk aan een heerlijk stokbroodje met jámon of queso, verse olijven en diverse Spaanse wijnen.

4. Picknicken in Parc la Ciutadella
De lunch die je zojuist hebt ingeslagen bij Mercado de la Boqueria kun je opeten in Parc la Ciutadella. Persoonlijk vind ik het, het leukste park van Barcelona. Ik zal niet ontkennen dat Parc Guëll mooier is, maar Parc la Ciutadella heeft zijn eigen bijzondere uitstraling. Je vind hier de bekende Arc de Triomph, maar ook Barcelona Zoo. In de warme zomermaanden is het super druk in het park. Je ziet veel straatartiesten en kunstenaars die optreden, kinderen die aan het spelen zijn en veel mensen die hier naartoe komen om een boek te lezen, een zomers kleurtje te krijgen of te picknicken. Tegen het middaguur haalde ik allerlei lekkere dingen en at dit in het park op. Je kunt je eigen muziek meenemen, maar vaak is er al genoeg entertainment om je heen. Ondanks dat het in de zomermaanden drukker is kun je hier echt tot rust komen.

5. Verdwalen in Barcelonetta en El Born
Vele van jullie weten dat ik ervan houd om te verdwalen in een stad. Het liefst zou ik geen plattegrond meenemen en gewoon zien waar ik uit kom. Dit kun je in Barcelonetta en El Born heel goed doen. In deze twee wijken vind je veel kleine straatjes met winkeltjes en cafés waar je heerlijk kunt lunchen of dineren. In de wijk El Born vind je ook de kathedraal van Barcelona dat zeker een bezoekje waard is.

’s Avonds kun je in deze twee wijken ook heerlijk tapas eten. Hier staat Spanje naast zijn bekende paella toch wel om bekend. Houd je niet zo van de Spaanse keuken dan kun je nog steeds deze stad bezoeken. Je kunt een hamburger eten bij The Hard Rock Cafe, een heerlijke pasta bij Rossini op Placa Real of Vietnamees eten bij Bun Bo in El Born. Voor iedereen wat wils.

6. Platja de la Barceloneta
De wijk Barcelonetta grenst aan het strand van Barcelona. Deze stad boft dat ze aan de oostkust van Spanje liggen. Zo kun je, je stedentrip met een heerlijk dagje strand combineren. Kies ervoor om een heerlijke bruin kleurtje te krijgen, te sporten of gewoon langs de boulevard te lopen. Er zijn vele strandtentjes waar je tussen de middag iets kunt eten of drinken.

7. Uitgaansleven
’s Avonds kun je ook heel goed uitgaan op het strand. Eén van de bekendste clubs van Barcelona is Opium. Een club die ik wekelijks bezocht tijdens mijn stage. Binnen kun je heerlijk dansen en buiten is een groot loungegedeelte waar je even op adem kunt komen.

Naast Opium is er nog een club dat ik geweldig vond, Otto Zutz. Deze club is verdeeld in drie verdiepingen. Op elke verdieping wordt een andere muzieksoort afgespeeld. Deze club ligt iets verder verwijderd van de stad en je vind hier daarom ook meer locals dan toeristen.

Als je liever in de omgeving van de stad blijft dan kun je ook heerlijke cocktails drinken bij La Rosa Negra. La Rosa Negra is een Mexicaans restaurant waar je voornamelijk naartoe moet gaan voor de drankjes in plaats van het eten. Een heerlijke Mojito con fresas (aardbeien mojito) bestel je al voor maar €3,50.

Ook een aanrader is Espit Chupitos. Chupito is het Spaanse woord voor shotje en in deze bar, dat de uitstraling heeft van een grot, kun je meer dan 600 verschillende shotjes proberen. Alle shotjes kosten €1,- en je vind de raarste combinaties op de kaart.

8. Camp Nou
Zelf woonde ik op 5 minuten loopafstand van het stadion van FC Barcelona, Camp Nou. De sfeer die heerste in het stadion kreeg ik thuis op de bank mee. Als je een Messi fan bent zou ik zeker een wedstrijd bijwonen. In het stadion passen 120.000 mensen, dus het is vaak niet moeilijk om een dag voor de wedstrijd nog een kaartje te bemachtigen. Als je niet zo´n voetballiefhebber bent dan is het wel leuk om het station te bezoeken. Je kunt vanaf de tribune het prachtige veld zien, de kleedruimtes, het stadion door de jaren heen of een leuk souvenirtje voor thuis kopen. Zelfs als je niet van voetbal houd is dit leuk om te doen.

Tijdens mijn verblijf in 2011 was het een top jaar voor FC Barcelona. Zij wonnen de Primera Division en de Champions League. Ik heb samen met een grote vriendengroep de finale van de Champions League thuis gekeken. Zodra het laatste fluitsignaal klonk was het al een gekkenhuis op de straten. Wij besloten om naar de Ramblas te gaan waar wij met alle supporters hebben staan meejuichen en feesten. De hele stad gaat op dat moment los en dit is een ervaring die ik nooit vergeet.

9. Shoppen
Barcelona is ook een geweldige stad voor fashionista´s. Ik zou zeker een dagje uittrekken om een paar nieuwe outfits te scoren. Op Avinguda del Poral de L´Angel ga ik het liefst winkelen. Deze straat ligt evenredig aan de Ramblas. Je vind hier de bekende merken als H&M, Zara, Mango en Pull&Bear. De prijzen zijn veel voordeliger dan in Nederland en vaak lopen zij hier net een seizoen voor, zodat je bij terugkomst in Nederland al in de nieuwste trends rond loopt.

10. Font Magica
De magische fonteinshow aan de voet van de heuvel Montjuic is leuk om je vakantie mee af te sluiten. Van april t/m oktober van 21.00 uur tot 23.30 uur is er elk kwartier een show. Op verschillende muziekstukken spuit het water omhoog in diverse kleuren. De show is niet op maandag dus houd hier rekening mee met het plannen van je verblijf.

Al om al is het een geweldige stad die voor iedereen wat leuks heeft. De stad staat ook bekend om zijn vele zakkenrollers, maar deze heb je over de hele wereld. Laat dit niet je trip naar Barcelona verpesten. Ik ben nu 4 keer in Barcelona geweest en heb mij altijd veilig gevoeld. Ook als ik ’s nachts in mijn eentje over straat liep. Het is een stad die ik altijd met tranen in mijn ogen verlaat en met een lach weer bezoek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Recente Reisverslagen:

19 September 2015

Must do´s in Barca
Manon

Mijn grootste hobby is reizen. Met een fulltime baan is het onhaalbaar om alle landen van de wereld te bezoeken, maar elk jaar een mooie reis maken is zeker één van de dingen waar ik alles voor doe. Naast het reizen vind ik het leuk om te fotograferen en mijn reisverhalen te delen. Hopelijk genieten jullie van mijn verhalen.

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 21133

Voorgaande reizen:

05 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Canada

04 Maart 2016 - 05 Maart 2016

Dusseldorf

19 Februari 2016 - 21 Februari 2016

Newcastle

26 September 2015 - 26 September 2015

Antwerpen

20 Augustus 2015 - 24 Augustus 2015

Rome

28 November 2013 - 07 December 2013

Kaap Verdië

31 Mei 2013 - 15 Juni 2013

China

04 April 2013 - 07 April 2013

Kopenhagen

01 December 2012 - 16 December 2012

Cuba

15 Januari 2011 - 06 Juni 2011

Barcelona

25 December 2010 - 03 Januari 2011

New York

27 Februari 2008 - 07 Maart 2008

Dominicaanse Republiek

Landen bezocht: