Toronto, the New York City of Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Manon - WaarBenJij.nu Toronto, the New York City of Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Manon - WaarBenJij.nu

Toronto, the New York City of Canada

Door: Manon Prins

Blijf op de hoogte en volg Manon

09 Mei 2016 | Canada, Toronto

Mijn dagen in Toronto zitten er alweer op. Morgen op weg naar de hoofdstad, Ottawa. Van de bartender in het hostel kreeg ik de tip om in Jail Hostel te gaan slapen. Daar had ik al een kamer geboekt, dus kan ik weer wat van mijn buckitlist afstrepen zonder dat ik daar iets crimineels voor hoef te doen ;-).

Het eerste moment dat ik het treinstation uit kwam lopen dacht ik; wat lijkt deze stad op New York. Er zijn zoveel vergelijkenissen. In New York heb je Staten Island, hier Toronto Island, beide hebben de wolkenkrabbers, de food trucks en de flatiron building en Toronto heeft zelfs een kleine Times Square. New York vond ik al geweldig en Toronto is dat zeker ook.

Op de eerste nacht na heb ik geen last gehad van een jetlag. Ik kon daarom volop genieten van Toronto. Bij binnenkomst in het hostel ontmoette ik gelijk een Nederlands meisje. Zij woont in Banff waar ik halverwege mijn reis ook naartoe ga. Op de eerste avond na, alle avonden met haar en haar vrienden op stap geweest. Lekker uit eten geweest en het nachtleven van Toronto ontdekt. Echt een voordeel als je alleen reist om in hostels te gaan slapen, het is primitief, maar zo ontmoet je wel andere mensen.

De eerste avond uit eten geweest in een bar. Gesmuld van de Toronto burger en naar de Raptors (bekende basketbalclub) gekeken. Er hing een super sfeer in de bar, maar om 22 uur dook ik toch mijn bedje in, want zo'n lange reis hakt er toch wel in.

De volgende ochtend vroeg op pad gegaan, ik was immers om 6 uur klaar wakker, en de stad ontdekt. Ik begon bij St. Lawrence market en de haven en ben doorgelopen naar de CN Tower. Top of the rock gegaan en genoten van een prachtig uitzicht over de stad. Het is een duur grapje (35 CAD), maar zeker de moeite waard. Een klein gedeelte van de vloer is van glas en echt geweldig als je daarop staat en naar beneden kijkt. Toch ook wel een beetje spannend, want stel het glas breekt echt. Als je naar beneden kijkt merk je pas hoe hoog je eigenlijk bent. 

Na de CN Tower door het entertainment gedeelte doorgelopen naar China Town en Kensington Market. China Town viel erg tegen, maar Kensington market was erg leuk. Er staat een heel klein popcornwinkeltje in deze straat met allerlei verschillende soorten popcorn. De zoete geuren komen je op straat al tegemoet en daar moet je gewoon even naar binnen lopen om te kijken wat voor smaken ze allemaal verkopen. 

Even verderop vind je University of Toronto. Allerlei verschillende faculteiten in diverse gebouwen. Elk gebouw is anders en daarom erg leuk om te bezoeken. De universiteit grenst aan Queens Park waar je even je voeten kunt laten rusten. Ik zat die dag al op 20 km dus dan vinden je voetjes het helemaal niet erg om even niks te hoeven doen.

In downtown Toronto vind je Trinity Sqaure park waar het Toronto sign staat. Net als elke toerist moet je daarmee op de foto. Even om de hoek vind je Dundas Square, the Times Square of Toronto. Omringd vind je leuke restaurants en winkeltjes waar je binnen no timn een nieuwe outfit kunt scoren. 

De tweede dag ben ik naar Toronto Island gegaan. Wil je de drukte ontvluchten, dan is het zeker een aanrader. Je kunt fietsen huren, lekker wandelen of van de zon genieten op het strand. 

Eén van de dingen waar ik naar uit keek deze trip is een bezoek brengen aan de Niagara falls. Vandaag was het eindelijk zover en wat geweldig is dat. Ik had een voordeel dat ik vanuit Canada naar de falls ging i.p.v. uit Amerika, want dan heb je echt niet zo'n mooi uitzicht wat ik had. Uiteraard moet je de Canadian Hornblower op. Je komt bijna onder de waterval en wordt behoorlijk nat, maar daarna was er voor mij genoeg tijd om op te drogen in de zon. 

Zorg er voor dat je met een gevulde portemonnee naar Toronto gaat. Het is hier inmens duur. Voor een appel betaal je 2 dollar, een cola kost al gauw 8 en alle bezienswaardigheden kosten uiteraard ook geld. Lang leve de creditcard!

  • 09 Mei 2016 - 07:17

    Chantal:

    Gaaaaf Manon wat een mooie eerste dagen. Genieten die je al. ..Dus volhouden !!

  • 09 Mei 2016 - 07:30

    Tamara:

    Super leuk allemaal om te lezen. Het begin van je reis was al geweldig. Hopelijk is de rest net zo. Enjoy!

  • 09 Mei 2016 - 13:15

    Syl:

    Leuk dit blog, ik reis met je mee

  • 09 Mei 2016 - 16:55

    Manon :

    Leuke reacties! Ik ben echt volop aan het genieten! Keep you all posted.

  • 09 Mei 2016 - 21:22

    Nicoline:

    Een heel mooi verhaal wat eng lijkt me dat op het glas staan in de tower. Zeker duur voor cola. Geniet lekker van de volgende stad. Mama

  • 09 Mei 2016 - 23:54

    Tessa:

    Super leuk om je avonturen te lezen Manon! Geniet ze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Canada

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2016

Kelowna & Vancouver

21 Mei 2016

The Rocky Mountains

17 Mei 2016

Quebec & Calgary

12 Mei 2016

Ottawa & Montreal

09 Mei 2016

Toronto, the New York City of Canada
Manon

Mijn grootste hobby is reizen. Met een fulltime baan is het onhaalbaar om alle landen van de wereld te bezoeken, maar elk jaar een mooie reis maken is zeker één van de dingen waar ik alles voor doe. Naast het reizen vind ik het leuk om te fotograferen en mijn reisverhalen te delen. Hopelijk genieten jullie van mijn verhalen.

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 21100

Voorgaande reizen:

05 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Canada

04 Maart 2016 - 05 Maart 2016

Dusseldorf

19 Februari 2016 - 21 Februari 2016

Newcastle

26 September 2015 - 26 September 2015

Antwerpen

20 Augustus 2015 - 24 Augustus 2015

Rome

28 November 2013 - 07 December 2013

Kaap Verdië

31 Mei 2013 - 15 Juni 2013

China

04 April 2013 - 07 April 2013

Kopenhagen

01 December 2012 - 16 December 2012

Cuba

15 Januari 2011 - 06 Juni 2011

Barcelona

25 December 2010 - 03 Januari 2011

New York

27 Februari 2008 - 07 Maart 2008

Dominicaanse Republiek

Landen bezocht: