Counting the days, CANADA! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Manon - WaarBenJij.nu Counting the days, CANADA! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Manon - WaarBenJij.nu

Counting the days, CANADA!

Door: Manon Prins

Blijf op de hoogte en volg Manon

11 September 2015 | Nederland, Amsterdam

Pas over 237 dagen vlieg ik naar Canada om daar 3,5 week van Oost naar West te reizen. Ik ben elke dag bezig om deze reis zo goed mogelijk te plannen. Het is leuk om te doen en zo tel je langzaam de dagen af. Ik heb mijn vluchten en vervoer al uitgezocht en ben nu op zoek naar het beste verblijf. Ik twijfel namelijk heel erg of ik in een hostel zal verblijven of dat ik via Air BNB onderdak ga regelen. Ik heb één keer eerder via Air BNB een kamer geboekt in Boedapest. Dit is mij alles meegevallen, maar erg veel aanspraak met andere mensen heb je niet. In een hostel is dit natuurlijk wel zo. Je slaapt op een kamer met andere, hebt gezamenlijke ruimtes en bent vaak om dezelfde reden in het land, op zoek naar een mooi avontuur!

Als ik veel geld investeer in een reis vind ik het belangrijk dat ik er veel voor terug krijg. Ik krijg gelukkig veel leuke reacties van vrienden en familie dat ik deze reis in mijn eentje ga doen. Ze vinden mij stoer, maar geven ook aan dat het misschien slimmer is om alleen het Oosten of het Westen te pakken. Misschien dat ze daar gelijk in hebben, want zo kun je langer in één stad blijven, maar ik houd wel van een beetje risico. Ik heb daarom een strak schema en zal na deze reis wel weer toe zijn aan vakantie. Ik zal vaak om 6 uur ’s ochtends al in de bus of trein zitten op weg naar de volgende bestemming, maar dat geeft mij een mooie gelegenheid om nog wat slaap in te halen.

Met een directe vlucht vlieg ik in ongeveer 8 uur naar Toronto. Daar blijf ik een paar dagen en reis ik via de Niagara Falls door naar Ottawa, Montrèal en Quebec. In deze steden wil ik alle high lights gaan ontdekken en een bezoek brengen aan een ijshockey wedstrijd. Als de Olympische Winterspelen er zijn vind ik het altijd leuk om zo’n wedstrijd te bekijken. Het gaat er zo hard en ruig aan toe dat ik dat een keer in het echt moet mee maken. En waar kun je dat beter doen dan in Canada!

Van Quebec vlieg ik door naar Calgary. Hier zal ik twee dagen verblijven voordat ik een drie daagse excursie ga doen van Banff naar Jasper National Park. Ik heb een hele leuke excursie gevonden bij Moose Travel. In een klein, jong gezelschap én met een gezellige gids ga je de wildernis in. Op zoek naar beren, lopen over Columbia Icefield en vooral genieten van de Rocky Mountains. Van de hele reis kijk ik hier misschien nog wel het meeste naar uit. Het moet zo indrukwekkend zijn en ik kan niet wachten om dit met eigen ogen te zien.

Na drie dagen genoten te hebben van de prachtige natuur ga ik door naar Kelowna. Daar blijf ik twee dagen voordat ik naar Vancouver af reis. Hier wil ik in 3 dagen alle hoogtepunten gaan zien en de laatste dag nog een bezoek brengen aan Victoria op Vancouver Island. Hier kun je walvissen en orka’s spotten en er zijn zelfs excursies dat je met de kajak tussen deze dieren kunt varen. Ik ga nog even uitzoeken of dit echt veilig is, maar anders is dit zeker een optie. Van te voren zal ik in Nederland dan wel even gaan kajakken, want ik heb natuurlijk 0 ervaring. Voor nu kan ik alleen maar genieten van alle voorbereidingen en hoop ik dat de maanden voorbij vliegen. Als iemand nog een goede tip heeft dan hoor ik dat graag :-)

• 11 September 2015 - 14:45

Nicoline:

Neem je goede schoenen mee en veel pleisters. Je moet ook wel een beetje uitrusten tussendoor. Wat wil je allemaal enge dingen doen de beren en dan weer de walvissen.
    xxx

• 11 September 2015 - 14:50

Manon :

Ik blijf een ondernemend type mam ;-)

• 11 September 2015 - 16:40

Daan:

Ijhockey kijken kan ook HEEL goed on Zweden :)

• 11 September 2015 - 18:09

Peggy:

Hoi manon, wat een lef om deze reis in je eentje te doen. Ondernemend hoor! Plan niet te vol is mijn advies, je moet ook echt tijd hebben en nemen om te genieten van alles wat je ziet en beleeft. Een overvol programma kan heel vermoeiend zijn is onze ervaring. Leuk om je verslag te lezen!!! Groetjes Peggy

• 11 September 2015 - 18:16

Manon :

Dat is ook nog een land dat hoog op mijn lijstje staat Daan!

• 11 September 2015 - 18:16

Manon :

Bedankt Peggy!! Leuk berichtje.