24h in Dusseldorf - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Manon - WaarBenJij.nu 24h in Dusseldorf - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Manon - WaarBenJij.nu

24h in Dusseldorf

Door: Manon Prins

Blijf op de hoogte en volg Manon

08 Maart 2016 | Duitsland, Düsseldorf

Eindelijk was het tijd om samen met mijn zus en zwager naar Dusseldorf te gaan. Waar ik normaal in het vliegtuig stap gingen wij dit keer met de bus. Ideaal, want binnen 3 uur sta je in het centrum van Dusseldorf. Helaas sneeuwde het bij aankomst en ja wat ga je dan doen? Inderdaad, het winkelcentrum ontdekken. Na wat winkeltjes afgestruind te hebben kwamen wij aan bij de Konigsallee. De PC Hooftstraat van Dusseldorf. Eenmaal wandelend over de Konigsallee moest ik terugdenken aan de tijd dat ik in Barcelona woonde. Het is net of je over Gran Via wandeld. Helaas hangt er aan de meeste winkels een behoorlijk prijskaartje, maar om even lekker op te warmen in een chocolaterie ben je hier ook op de juiste plek. Bij Leysieffer kun je naast heerlijke chocolade kopen ook even uitrusten en wat lekkers drinken. Als je een zoetekauw bent dan kun je je geluk niet op in deze stad. Op bijna elke hoek van de straat vind je wel een wafel-of cupcake winkeltje.

Toen wij opgewarmd waren besloten wij nog wat winkeltjes af te struinen en daarna lekker uit eten te gaan. Ons hotel zat in de Aziatische buurt, dus het werd Na Ni Wa. Een Japans restaurant wat erg geliefd is onder de lokale bevolking. De hele dag staat er buiten een rij. Mensen die wachten tot er een tafeltje vrij komt. Ook wij hebben ons eraan gewaagd. De menukaart kregen wij buiten al en na een kleine 20 minuten konden wij aanschuiven. Na ons eten gekregen te hebben, begreep ik waarom iedereen in de rij staat. Het eten is heerlijk en betaalbaar, dus daar wil je best even voor in de kou staan.

De volgende dag zijn wij na het ontbijt naar Altstad gelopen. Hier vind je de langste bar ter wereld. Een grote winkelstraat met allemaal bars en restaurants. Zeker in de zomer denk ik dat het hier een gezellige boel is en de cafés volzitten. Eenmaal aangekomen bij de Rijn en wat foto's geschoten te hebben, weer wat winkels in gegaan.

Dusseldorf staat bekend om zijn vele musea of galerieën, maar dat is niet voor mij weggelegd. Wat wel leuk is, is dat je in diverse shoppingmals een schilderijwinkel / kleine galerie hebt zitten. Yellow Korner en Galerie Mensing zijn daarom zeker leuk om even in te duiken.

De uren verstreken snel en voordat wij weer teruggingen naar Nederland besloten wij nog een keer uit eten te gaan. Buster Pasta werd het. Ook hier was het weer super druk, want ook deze pizza's waren zeer betaalbaar en lekker. Naast dat alles betaalbaar is, is Dusseldorf zeker een stad waar ik nogmaals naartoe zal gaan. Tussen mei en september als het lekker weer is en de terrasjes van de bierstubbes vol zitten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Düsseldorf

Dusseldorf

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2016

24h in Dusseldorf
Manon

Mijn grootste hobby is reizen. Met een fulltime baan is het onhaalbaar om alle landen van de wereld te bezoeken, maar elk jaar een mooie reis maken is zeker één van de dingen waar ik alles voor doe. Naast het reizen vind ik het leuk om te fotograferen en mijn reisverhalen te delen. Hopelijk genieten jullie van mijn verhalen.

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 21066

Voorgaande reizen:

05 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Canada

04 Maart 2016 - 05 Maart 2016

Dusseldorf

19 Februari 2016 - 21 Februari 2016

Newcastle

26 September 2015 - 26 September 2015

Antwerpen

20 Augustus 2015 - 24 Augustus 2015

Rome

28 November 2013 - 07 December 2013

Kaap Verdië

31 Mei 2013 - 15 Juni 2013

China

04 April 2013 - 07 April 2013

Kopenhagen

01 December 2012 - 16 December 2012

Cuba

15 Januari 2011 - 06 Juni 2011

Barcelona

25 December 2010 - 03 Januari 2011

New York

27 Februari 2008 - 07 Maart 2008

Dominicaanse Republiek

Landen bezocht: