Kelowna & Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Manon - WaarBenJij.nu Kelowna & Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Manon - WaarBenJij.nu

Kelowna & Vancouver

Door: Manon Prins

Blijf op de hoogte en volg Manon

27 Mei 2016 | Canada, Vancouver

Na een 7-uur lange busreis aangekomen in Kelowna. Ik was hier maar één dag en wilde graag gaan kajakken op de Okanagan Lake. Mijn plannen werden alleen spontaan omgegooit. Ik had hele leuke meiden op mijn kamer en na het ontbijt hadden wij besloten om met zijn drieën naar de wijnvelden te gaan om wat wijn te proeven. Het zou toch de hele dag bewolkt blijven, dus geen lekker weer om te kajakken. Uiteindelijk een super leuke dag gehad. Lekker wijn gedronken, onderweg nog een Japans meisje opgepikt die ook alleen aan het reizen was, samen geluncht en lekker gekletst. 'S avonds was de Moose Group ook aangekomen in Kelowna. Gezellig met hun zitten bijkletsen, tafelvoetbal gespeeld en weer een super leuke avond gehad. Zelfs één potje tafelvoetbal gewonnen, dus zo slecht was ik ook weer niet.

De volgende ochtend was het tijd om naar Vancouver af te reizen. Mijn laatste stop van deze geweldige reis. Een dubbel gevoel, want ik wil dit land echt nog niet verlaten. Er is nog zoveel te zien. Ik had geluk dat de Moose Group ook naar Vancouver afreisde. Ik mocht met hun meereizen en dat is uiteraard veel gezelliger dan alleen. Je wordt ook nog eens voor je hostel gedropt dus dat was perfect. Tussendoor ging de groep nog even suppen. Ik besloot de foto's te maken, want het voelde niet lekker om mee te doen zonder te betalen, terwijl de anderen dat wel gedaan hadden. Rond 18 uur kwamen wij aan in Vancouver. Samen met een deel van de groep wezen eten en de avond afgesloten in één van de bars.

De volgende ochtend besloten wij te gaan hiken. De 3000 trappen van Grouse Mountain verslaan. Samen met Sam, Mark, Keisha, Sophie en Pauline gingen wij er tegenaan. Sam en Keisha hadden hem al eens eerder gelopen waardoor Sam vooruit ging om zijn record te verbreken. In maar liefst 52 minuten, zonder enige pauze te hebben genomen was hij op de top. Mark deed er 20 minuutjes langer over en de meiden hebben het ook in 1 uur en 42 minuten gefixt. Het was de pittigste hike die ik ooit gemaakt hebt. Je zweet overal, maar ik heb wel eindelijk grizzly beren gespot. Daar doe je het toch allemaal voor. Het was een super mistige dag waardoor wij geen uitzicht hadden, maar volgens Sam en Keisha is die heel mooi. Als je geen zin hebt om te hiken kun je ook de gondola pakken. Deze brengt je in 7 minuten naar de top van de berg. Hoe ik dat weet? Je mag niet naar beneden hiken, dus iedereen moet de terugweg de gondola pakken. Ik vond dat helemaal niet erg, want je bent toch kapot na zo'n klim.

In het hostel lekker gedoucht en in orde gemaakt voor een gezellig avondje met de groep. Lekker wezen eten en een drankje gedaan, omdat Mees en Pauline ons de volgende dag alweer gingen verlaten.

Ik heb de volgende dag de stad ontdekt samen met 2 Nederlanders en een Engels meisje. Eerst door Gastown gelopen, het oude gedeelte van Vancouver. 'S Middags fietsen gehuurd en door Stanley Park gefietst. Echt super leuk om te doen en wat een prachtig park. Ik had van Ben (vlucht naar Calgary) vernomen dat hier veel films worden opgenomen en dat begrijp ik wel. Het is super om langs het strand te fietsen en af en toe even een zijstraat in te rijden om het park te bewonderen. 'S Avonds lekker een drankje wezen doen bij the Cambie waar meerderen backpackers komen.

Gisteren was het een regenachtige dag. Het was de dag dat ik wilde gaan kajakken bij Granville Island, maar helaas. Wel even het eiland bezocht en wat souvenirwinkels afgestruind in Gastown. Daarnaast nog even wezen shoppen en mijn allereerste Poutine gegeten. Een traditioneel gerecht in Canada. Patat met kaas en jus eroverheen. Als de kaas er niet op zat had ik het misschien nog wel een keer gegeten, maar voor nu houd ik het bij deze ene keer.

'S avonds toen ik in de lobby zat te wachten op de meiden zag ik opeens mijn ex-collegaatje Joop. Ik ben naar buiten gestormd en heb hem een dikke knuffel gegeven. Hoe leuk was dat. Hij heeft een half jaar in de Caribean gewerkt, dus had hem al veel te lang niet meer gezien. Er is geen tijd in Amsterdam om elkaar te ontmoeten, maar wel in Vancouver! Ik wilde 's avonds nog met hem mee uitgaan, maar het werd me uiteindelijk te laat. Dus nog snel even een date met hem plannen voordat hij weer het land uit vlucht. Ik heb nog even heerlijk gegeten en een drankje gedaan met de groep en mijn laatste avond op een leuke manier afgesloten. Straks nog even met 2 meiden ontbijten voordat ik naar het vliegveld vertrek. Ontzettend jammer dat ik dit land moet verlaten. Het is zoooo mooi hier. Ik had nog wel een paar dagen langer in Vancouver willen blijven om naar Vancouver Island te gaan. Wie weet volgend jaar, want ik heb nog lang niet alles gezien van dit prachtige land. Veel vrienden erbij gekregen en ik ga naar huis met zoveel mooie herinneringen. Iets om nooit te vergeten!

• 28 Mei 2016 - 14:53

Rob:

Hi Manon, bedankt voor alle mooie reisverslagen de afgelopen weken, ik heb ze met veel plezier gelezen. Ook genoten van al je foto's.
    Als je Vancouver Island niet bezocht hebt dan zal je zeker nog een keer terug moeten gaan want dat is ook meer dan de moeite waard.
    Voor nu een hele goede terugreis, of als je weer terug bent, sterkte de komende dagen met de jet-lag.

• 29 Mei 2016 - 12:00

Manon :

Rob, bedankt voor je lieve berichtje. Het was echt geweldig. Wat een prachtig land. Ik kom zeker snel terug. Ik heb zelfs alweer naar vliegtickets zitten kijken :-) Ik heb gewoon heimwee naar Canada op dit moment en ben pas om 1 dag thuis. De jetlag valt mee, maar ben wel ontzettend moe. Probeer toch een beetje een ritme te krijgen.