Ottawa & Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Manon - WaarBenJij.nu Ottawa & Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Manon - WaarBenJij.nu

Ottawa & Montreal

Door: Manon Prins

Blijf op de hoogte en volg Manon

12 Mei 2016 | Canada, Montréal

Ottawa
Na een 4-uur durende treinreis aangekomen in Ottawa. Ik kwam er hier weer achter dat Canadezen zo vriendelijk zijn. Op het station vroeg ik aan een meisje of het ver was naar het centrum. Zij had zojuist een Uber voor zichzelf gebeld en ik kon met haar meerijden naar haar huis. Daar eenmaal aangekomen bracht ze mij naar het Jail Hostel en onderweg heeft ze mij al wat leuke plekjes laten zien.

Ik heb het van veel mensen gehoord dat er weinig te doen is in Ottawa. Ik was er ook maar 1.5 dag dus dat was perfect. Zo kun je alle sightseeing doen die je maar wilt. Ottawa is klein en als je jong bent moet je gewoon een bar in gaan om een drankje te doen. Deze vind je hier dan ook genoeg. In Toronto miste ik de terrasjes een beetje, maar Ottawa maakte het goed. De allerleukste tekst die ik op een stoepbord heb zien staan was: Beer is cheaper than gas. Drink don't drive! Ik vind dat helemaal geweldig ;-).

Slapen in een gevangenis zonder een rondleiding gehad te hebben, kan uiteraard niet. In een half uurtje wordt je door één van de medewerkers rondgeleid en leer je alles over het gevangenisleven. De cellen waren super klein en smal en daar zou ik echt nooit in willen liggen. De gids vertelde dat één man voor diverse misdaden gestraft was. Patrick J. Wehlan was zijn naam. Zo scheen er tijdens zijn misdrijven ook een moord gepleegd te zijn geweest. Helaas kon de politie de dader niet achterhalen, maar doordat de zaak te lang duurde strafde ze deze man nog meer. Hij zat 10 maanden in de cel en mocht daar geen moment uit. Na deze 10 maanden kreeg hij de doodstraf. Hij werd opgehangen onder toezicht van 5.000 bewoners van Ottawa. De man had nog 1 wens en dat was begraven worden bij zijn familie. In plaats van deze wens te vervullen besloten ze hem in de Mackanzie river te gooien waar iedereen naartoe ging die de doodstraf kreeg. Sinds dat moment schijnt het te spoken in het hostel en denken ze dat het allemaal te maken heeft met Patrick. Je weet uiteraard niet wat je allemaal moet geloven, maar ik ben dan toch blij dat ik maar 2 dagen in de gevangenis geslapen heb. Ik ben namelijk nogal gevoelig voor deze spiritualiteit. 

Je kunt Ottawa niet overslaan voordat je op Byward Market en Eldgin street geweest bent. Je kunt hier heerlijk eten of lekker genieten van een Canadees biertje. Daarnaast is Basilique du Notre Dame een aanrader. Deze kerk is prachtig van binnen. Ook Parliamant hill is leuk om te bezoeken. Zelf ben ik niet binnen geweest, omdat de rij te lang was, maar alleen al van buiten is hij prachtig. In Ottawa heb je de Rideau river en canal. Langs deze rivier kun je heerlijk wandelen en af en toe op een bankje in het park genieten van de zon. Ook Nepean Point waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad mag je niet overslaan. Alle bezienswaardigheden liggen vlak bij elkaar, waardoor je hier echt niet langer als 2 dagen hoeft te verblijven. 

Montreal 
Na 2 uurtjes reizen met de trein was ik al in Montreal. Gelijk merkte ik dat het een super grote stad was. Ik dacht ik loop wel even met een backpack van 14 kg naar mijn hostel, want op google maps leek het dichtbij. Uiteindelijk na 3.5 km gelopen te hebben kwam ik aan bij mijn hostel. Helaas een stroomstoring waardoor ik niet in kon checken. Ik ben dus maar gelijk de stad in gegaan. Ik besloot naar Parc du Montreal te gaan. Na een flinke klim heb je een prachtig uitzicht over de stad. Na de klim ben je er nog niet, want je moet nog even 254 traptreden beklimmen voordat je boven bent. Ja, ik heb de traptreden echt geteld ;-). Het uitzicht is echt prachtig dus hier heb ik even van genoten :-). Daarna naar de grootste kerk van Canada gegaan, Oratoire Saint-Josept. Ook hier moet je een flinke klim maken, maar het uitzicht en de kerk is zeker de moeite waard. Daarna lekker taco's wezen eten. Ik had me daar al in Ottawa op verheugd. Ik had gehoord dat je hij El Camino de beste taco's van Ottawa kunt eten. Dat geloof ik best, want ik moest een uur wachten voordat ik aan tafel kon. Iets te lang voor mij, waardoor ik besloot om naar een ander restaurant te gaan. De taco's in Montreal waren ook super lekker en betaalbaar! 

Vandaag vroeg op pad gegaan. Ik ben blij toe, want het was een super warme dag. 26 graden en geen wolkje aan de lucht. Normaal hoor je mij daar niet over klagen, maar ik lig met deze temperaturen liever aan het zwembad. Via de haven Vieux Montreal ben ik doorgelopen naar Basilique du Notre Dame. Van binnen echt een plaatje. Daarna opzoek gegaan naar Christ Church Catedral, maar die kon ik niet vinden :-p. Ik besloot daarom maar terug te lopen richting het centrum en ben daar nog even de bekende winkeltjes afgestruind. Niks gekocht, want helaas past er zowat niks meer in mijn backpack. Tussen het 'shoppen' door vond ik de kerk wel. Je moet alleen nooit na de Notre Dame een andere kerk bezoeken. Ondanks dat deze kerk ook mooi was, valt hij in het niets bij de Notre Dame.

'S middags naar China Town & Jardin Botanique de Montreal geweest. Een prachtige tuin met tulpen en Aziatische sferen. Het leek wel even of ik in het Keukenhof stond. Hier lekker geluncht en in de schaduw genoten van de zon. Daarna nog even een bezoek gebracht aan het Olympisch Park. Ik heb in mijn leven nu 3 Olympisch parken bezocht, Barcelona, Beijing en Montreal, maar heb nog nooit een stap in het Nederlands Olympisch stadion gezet. Dat moet ik ook maar eens op mijn lijstje zetten. 

Morgen reis ik alweer door naar Quebec. Montreal is echt een te grote stad die je eigenlijk niet in 2 dagen geheel kan ontdekken. Echter vind ik het niet erg om door te reizen. Canadezen zijn echt super vriendelijk, maar toch hangt hier een Frans tintje wat ik minder vind. Ze zijn hier toch wat botter op de één of andere manier. Ik houd dan ook niet zo van Frankrijk dus wellicht dat het daardoor komt. Na Quebec pak ik het vliegtuig naar het westen. Zo benieuwd hoe het daar is! 

  • 15 Mei 2016 - 10:56

    Rob:

    Geweldig je verhalen hier en de foto's op fb.
    Veel plezier straks in het westen, heeft gelukkig voor jou totaal geen Franse invloeden maar is wel heel relaxed. Goede reis verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Montréal

Canada

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2016

Kelowna & Vancouver

21 Mei 2016

The Rocky Mountains

17 Mei 2016

Quebec & Calgary

12 Mei 2016

Ottawa & Montreal

09 Mei 2016

Toronto, the New York City of Canada
Manon

Mijn grootste hobby is reizen. Met een fulltime baan is het onhaalbaar om alle landen van de wereld te bezoeken, maar elk jaar een mooie reis maken is zeker één van de dingen waar ik alles voor doe. Naast het reizen vind ik het leuk om te fotograferen en mijn reisverhalen te delen. Hopelijk genieten jullie van mijn verhalen.

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 21085

Voorgaande reizen:

05 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Canada

04 Maart 2016 - 05 Maart 2016

Dusseldorf

19 Februari 2016 - 21 Februari 2016

Newcastle

26 September 2015 - 26 September 2015

Antwerpen

20 Augustus 2015 - 24 Augustus 2015

Rome

28 November 2013 - 07 December 2013

Kaap Verdië

31 Mei 2013 - 15 Juni 2013

China

04 April 2013 - 07 April 2013

Kopenhagen

01 December 2012 - 16 December 2012

Cuba

15 Januari 2011 - 06 Juni 2011

Barcelona

25 December 2010 - 03 Januari 2011

New York

27 Februari 2008 - 07 Maart 2008

Dominicaanse Republiek

Landen bezocht: