Summer in Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Manon - WaarBenJij.nu Summer in Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Manon - WaarBenJij.nu

Summer in Rome

Door: Manon Prins

Blijf op de hoogte en volg Manon

02 September 2015 | Italië, Rome

Een straf is het niet om tijdens de warme zomermaanden naar Rome te gaan. Je krijgt een lekker kleurtje, kan elke dag zonder schuldgevoel een ijsje nuttigen en je maakt de mooiste foto’s. Je moet alleen wel tegen de hitte kunnen, want elke dag is het er 30 graden. Gelukkig staan er door de hele stad waterkraantjes waar je vers drinkwater uit kunt halen.

Op dag 1 had ik zowat al alle hoogtepunten gezien. Ik kwam als eerste uit bij de Trevi Fontein, heb daarna het Pantheon bezocht, ben gaan zitten op de Spaanse Trappen, heb het monument van Victor Emmanuel bezocht en sloot af bij het Colosseum. Een mooie dag waar ik al veel indrukken kreeg van de stad. Helaas zijn ze t/m oktober 2015 de Trevi Fontein aan het restaureren. De aankomende maanden zal er geen water in de fontein te zien zijn, maar dat mag de pret niet drukken. Iedereen gooit namelijk gewoon nog een muntje in de lege fontein met de hoop om nog een keer terug te keren naar de stad.

De tweede dag stond in het teken van het Vaticaan. Vaticaanstad vond ik heel indrukwekkend. Ik ben niet gelovig ingesteld en toch ga ik naar een stad waar op elke hoek van de straat een kerk te bewonderen is. Alle kerken hebben hun eigen uitstraling en zien er weer anders uit. Ik heb niet veel kerken bezocht, omdat je gepaste kleding moet dragen (geen korte broek en topje) en als het hoog zomer is, is dat niet iets wat erg prettig is. Voor het Vaticaan had ik dit zeker over. Geadviseerd wordt om vroegtijdig naar de stad te gaan om geen uren in de rij te staan. Ik dacht dat ik er om 09.30 uur vroeg genoeg was, maar helaas stond het plein al helemaal vol om een kijkje te nemen in de St. Pietersbasiliek. Gelukkig kan ik het altijd goed vinden met Chinezen en vonden zij het niet erg dat ik bij hun ging staan en zo binnen 10 minuten binnen was. Het is een grote basiliek waar je Pauzen opgebaard ziet liggen, een mis kunt bijwonen of gewoon kunt genieten van de prachtige architectuur. Het Vaticaan is een hele andere stad als je daar voor het eerst aan komt. Neem dan ook zeker de tijd om deze te bezoeken en op de terugweg langs rivier de Tiber terug te lopen naar de stad.

Hoe indrukwekkend ik het Vaticaan vond hoe zonde ik het vond dat ik een bezoek bracht aan het Colosseum. Als je aan Rome denkt, denk je als eerste aan het Colosseum en daarom had ik grote verwachtingen. Van de buitenkant vond ik hem prachtig om te zien, maar helaas viel de binnenkant tegen. Ik had het gevoel dat ik alleen maar naar stenen aan het kijken was. Ik was daarom blij dat jongeren onder de 26 jaar 40% entree korting krijgen. Ik ben niet heel lang binnen geweest, maar denk wel dat als er een concert gegeven wordt het prachtig is om daar ’s avonds naar je favoriete artiest te kijken.

Na het beroemde Colosseum heb ik mijn weg vervolgd langs Forum Romanum (het centrum van Rome in de oudheid),mijn hand gelegd in the Mouth of Truth en één van de zeven heuvelen van Rome beklommen. Het is even een klim, maar daarna heb je een prachtig uitzicht over de stad en kom je uit bij het bekende sleutelgat van Rome. Als je een blik went door het sleutelgat zie je aan het einde van de tunnel de St. Pieter in al zijn glorie staan. Echt iets wat je niet mag missen als je in Rome bent.

Wat je ook zeker niet mag vergeten als je in de zomer in Rome bent is een bezoek brengen aan park Villa Borghese. Niet alleen is het er heerlijk om in de schaduw rond te lopen, maar het is een prachtig park. Zelf vind ik hem erg lijken op Parc el Retiro in Madrid. Je vind er rust, kunt het park op de fiets of segway verkennen, in een bootje varen over het water of je terug trekken met een goed boek. Als je het park in loopt is het het mooiste om dit via Piazza del Popolo te doen. Het is even een klim naar boven, maar dan pik je nog wel even een prachtig uitzicht over de stad mee.

Dit is maar een kleine greep van wat ik in de stad gezien heb. Ik wil je dan ook nog maar één tip mee geven en dat is verdwaal door alle straatjes. Ik vind dat altijd fijn om te doen als ik op vakantie ben, want zo kom je op plekjes waar je anders nooit zou komen en vind je vaak de wat betaalbaardere restaurantjes. En verdwalen in Rome vond ik niet zo moeilijk, want dit kwam bijna elke dag wel voor. Nu kunnen wij de conclusie gaan trekken dat vrouwen niet kunnen kaartlezen, maar laten wij daar maar geen oordeel over vellen.

Ik krijg na een vakantie altijd de vraag wat mijn hoogtepunt van de vakantie is en dit vind ik heel moeilijk te zeggen over Rome. Rome biedt namelijk veel mooie plekjes, maar je maakt ook leuke dingen mee als je in een restaurant zit. Zo zat ik de laatste avond heel toevallig naast twee Nederlanders en de service van het restaurant was zo slecht dat wij met zijn drieën een super leuke avond gehad hebben. Over het eten hoefde ik niet te klagen, want ik heb heerlijk genoten van mijn bruscetta en penne pesto, maar ik was nog niet klaar met het voorgerecht of mijn hoofdgerecht werd al geserveerd. Dit was gelukkig alleen in het laatste restaurant waar ik gegeten heb, want in de andere restaurants heb ik heerlijk genoten van de Italiaanse keuken en de gastvrijheid. Wat helemaal top was, was dat je altijd na je bestelling 10 minuten later je eten kreeg. Ik heb dat in andere landen weleens anders ervaren. Zo krijg je in Cuba het eten als het klaar is en kan het voorkomen dat degene met wie je uit eten bent pas zijn/haar eten krijgt als jij je bord al leeg hebt. Al om al heb ik een fantastische vakantie gehad in Rome. Zeker een stad waar ik over een aantal jaar naar terug zal keren!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Rome

Recente Reisverslagen:

02 September 2015

Summer in Rome
Manon

Mijn grootste hobby is reizen. Met een fulltime baan is het onhaalbaar om alle landen van de wereld te bezoeken, maar elk jaar een mooie reis maken is zeker één van de dingen waar ik alles voor doe. Naast het reizen vind ik het leuk om te fotograferen en mijn reisverhalen te delen. Hopelijk genieten jullie van mijn verhalen.

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 21101

Voorgaande reizen:

05 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Canada

04 Maart 2016 - 05 Maart 2016

Dusseldorf

19 Februari 2016 - 21 Februari 2016

Newcastle

26 September 2015 - 26 September 2015

Antwerpen

20 Augustus 2015 - 24 Augustus 2015

Rome

28 November 2013 - 07 December 2013

Kaap Verdië

31 Mei 2013 - 15 Juni 2013

China

04 April 2013 - 07 April 2013

Kopenhagen

01 December 2012 - 16 December 2012

Cuba

15 Januari 2011 - 06 Juni 2011

Barcelona

25 December 2010 - 03 Januari 2011

New York

27 Februari 2008 - 07 Maart 2008

Dominicaanse Republiek

Landen bezocht: